uaen

НОВИНИ СВЯТКУВАННЯ

30 Серпня - 30 Вересня 2006 р.

Юлію Тимошенко чекають на Валовій

стор.      1   2   3   4    5  

Все религии основаны на страхе многих и ловкости нескольких - Стендаль

Если рассмотреть проблему достаточно внимательно, то вы увидите себя как часть этой проблемы. Аксиома Дучарма


Ґоран Бреґовіч

Goran Bregovic відомий як неординарний композитор, який пише для кіно. Однак на відміну від його робіт над фільмами Еміра Кустуріци «Час циган», «Мрія Арізони» «Underground» парадокс Бреговіча полягає в тому , що він розмістив Югославію, країну, яка зникла з політичної карти світу, у музичному атласі світу. У своєму весільно-похоронному оркестрі Бреговіч черпає натхнення як з творів Bela Bartok, так і у Ennio Morricone, вигадує сучасну мультикультуру, комбінуючи болгарські вокальні гармонії, ритми, позичені з хорватського фольклору і сербської духовної музики, електро-попа, елегійних балад тощо.

Горан Бреговіч народився 22 березня 1950 року у Сараєво. Син матері-сербки і батька-хорвата Горан навчався гри на скрипці, допоки у шістнадцятирічному віці не створив свою першу групу Bijelo Dugme ( «Білий гудзик»). У групі Бреговіч писав музику до пісень і грав на гітарі. Як потім він сам пояснював: «Я обрав гітару, тому що гітаристи завжди мають більший успіх у дівчат». Перша платівка групи вийшла у 1974-му році. Остання - у 1988-му. Брега, як його кличуть на батьківщині, був справжньою рок-зіркою: він заробляв своїм рок-н-ролом за мірками тих часів великі гроші. Він купував автомобілі, влаштовував розкішні вечірки, по-рок-н-рольному валяв дурня. «У ті часи рок відігравав велику роль у нашому житті. Це був єдиний шлях до того, щоб наші голоси були почуті, і єдиний шлях публічно висловити свій протест не ризикуючи потрапити у в'язницю:»

Наприкінці вісімдесятих Брега бере тайм-аут для того, щоб написати музику до фільму Еміра Кустуріци «Час циган» і здійснити свою дитячу мрію: поселитися у маленькому будиночку на березі Адріатичного моря. Однак війна в Югославії не дає здійснитися цій та багатьом іншим мріям : У 1992 році Бреговіча висилають з Сараєво, він переїжджає у Париж.

Там він пише музику до «Часу циган» -- третього повнометражного фільму Кустуріци і першого, який приніс Кустуріці Канську пальмову гілку за режисуру. Вихідці з одного покоління, Бреговіч і Кустуріца сформували такий тандем, якому не потрібно було слів для спілкування. «Час циган» -- перший в історії кіно фільм про циган з діалогами на циганській мові.

Хоча буде помилкою вважати, що саме Кустуріца привів Бреговіча у світ кіно. До «Часу циган» Брега написав музику до комедії Здравко Рандіча «Хмара метеликів» (1977), потім була документальна драма «Особисті справи», а потім перерва на 12 років. За цей час Брега встиг випустити ще 8 альбомів і розпустити групу. У 1989-му році Адемір Кеновіч запросив його для запису музики до фільму «Кудуз».

Однак прославили Бреговіча саме фільми Кустуріци. Після «Часу циган»
стається перший прорив Горана за межі батьківщини. Саундреки до «Кудуза» і «Часу циган» об'єднала на одному диску компанія PolyGram. У рейтингах жанру "world music", який щойно зароджувався, альбом відразу зайняв високі позиції. Бреговіч поєднав циганський мелос, наспіви балканських слов'ян і рок-ритміку.

Потім Кустуріца поїхав в Америку викладати режисуру. Там народилася «Мрія Арізони».
Звичайно, Кустуріца запросив до співпраці над новим фільмом і Брегу. Однак і Брега когось запросив - Джеймса Джюеля Остерберга, більш відомого як Іггі Поп. Брега використав свій перевірений рецепт: Балкани, рок-н-ролл. «Найвеличнішим у фільмах Кустуріци є те, що вони показують життя таким, як воно є - повним провалів, вагань і несподіваних пригод. Саме цей недосконалий і неорганізований бік життя понад усе хотів відтворити я».

Слава наздогнала Бреговіча у віці 43 років. Саме тоді у 1993-му році на хвилях радіостанцій всього світу звучала "In A Death Car" у виконанні «хрещеного батька панк-року» Іггі Попа.

Після кількох малобюджетних картин Бреговіча запросив Патріс Шеро, який знімав нову екранізацію роману Дюма-батька «Королева Марго». У 1994 році фільм був нагороджений пальмовою галкою на Канському фестивалі.

Коли у 1995 році Кустуріца задумав новий фільм, Бреговіч негайно до нього приєднався. Це був всесвітньовідомий «Underground», який був нагороджений Пальмовою гілкою на фестивалі кіно у Каннах.

Та «Underground» став останнім плодом співпраці Горана і Еміра. Кустуріца зробив гучну заяву про те, що взагалі більше не зніматиме кіно. Брега навпаки все більше і більше працював у кіно. І коли Кустуріца вирішив зняти новий фільм, він більше не звернувся до Брегі. Свій фільм «Чорна кішка, білий кіт» Кустуріца робив уже з іншою командою.

Однак Горан не перестає працювати у кіно. З'явилися як мінімум чотири його збірники. Вийшли три спільні диски - один з греком Джорджем Даларасом, другий з туркенею Сезен Аксу, третій з полькою Кайєю. Сам Брега гастролює світом з оркестром «Весілля і похорони». Він грає музику циган, пропущену крізь призму його бачення.

Минулого року всесвітньовідомий балканський композитор дав свій перший концерт в Україні на Михайлівській площі у Києві. Цього року восени Брега приїде і до Львова.

За метеріалами сайту www.goranbregovic.co.yu , www.peoples.ru

 
Нам легче приобрести лоск всезнания, чем основательно овладеть небольшим числом знаний. Л. Вовенарг

При рождении совершенный человек не отличается от других. Он отличается от остальных тем, что умеет опираться на вещи. Сюнь-цзы


Истинно знать что-либо - значит знать его причины. Ф. Бэкон

Если шеф не прав - значит, либо он не шеф, либо ты не работник.

Женский юмор:

Девушка - вы болтливы, как женщина!

Силиконовая долина - это ложбинка между грудей кинозвезды